Apariţia noului număr al revistei „Film” reflectă paradoxul contextului global al momentului: pe de o parte, există mari eforturi de readucere a vieţii cinematografice la „normalitatea dinaintea

pandemiei”, iar pe de altă parte neliniştile provocate de războiul atât de apropiat nu pot fi ignorate. Noua ediţie dedică multe pagini festivalurilor (printre care Cannes, Vilnius, Linz, Cracovia, Festivalul filmului european) şi încercărilor de diagnosticare a evoluţiei filmului. Editorialul
Danei Duma explică astfel specificul numărului: „ Încercăm să surprindem şi să interpretăm tendinţele cele mai marcante în cinemaul de azi, lucru vizibil în numeroasele festivaluri internaţionale şi naţionale relansate în ultimele luni. Paginile dedicate acestora sunt numeroase. Ca o tendinţă nouă, afirmarea din ce în ce mai vizibilă a filmului independent românesc este explicată în acest număr şi prin convorbirea cu
Gabi Suciu, cea mai eficientă producătoare şi distribuitoare din ultimii ani, stând în spatele unor succese internaţionale, precum
Crai nou de
Alina Grigore.”
Editorialul mai semnalează şi consistentul dosar dedicat filmului de război, care nu putea lipsi în contextul menţionat, pentru că „ar putea interesa azi mai mult ca altădată”.
Numărul mai cuprinde şi alte articole demne de tot interesul, la rubricile Reflecţii critice, Redescoperiri, Micul ecran, Eveniment, Cinemateca vorbită, Interferenţe (primul text dedicat jocurilor pe calculator pe care-l publicăm). Nu lipsesc nici cronicile celor mai recente premiere româneşti, printre care
R.M.N. de
Cristian Mungiu.
În acest număr semnează: Dana Duma, Laurenţiu Damian, Magda Mihăilescu, Marilena Ilieşiu, Mihai Fulger, Angelo Mitchievici, Dinu-Ioan Nicula, Ioan-Pavel Azap, Călin Boto, Anca Ioniţă, Călin Stănculescu, Mihaela Grancea, Titus Vîjeu, Marian Sorin Rădulescu, Călin Cazan, Luminiţa Comşa.