Campania de imagine de anul acesta a Festivalului Internațional de Film Transilvania (27 mai – 5 iunie 2016) este semnată, pentru al treilea an la rând, de artiștii româno-britanici Anton și Damian Groves.
Ei au creat afișele și cele 5 spoturi oficiale TIFF 2016, după un concept marca Bloom Branding & Design Studio. Protagoniștii sunt actori neprofesioniști, selectați în urma unui casting organizat la Cluj-Napoca.
„Noutatea acestei ediții aniversare, veritabil vârf de lance al strategiei orașului în obținerea titlului de Capitala Culturală Europeană în 2021, o constituie reproducerea cât mai fidelă a unor ipostaze iconice folosind clujeni și decoruri reale din Cluj - unele fin sugerate, altele instant recognoscibile. Fiecare dintre cele cinci postere e însoțit de un
clip în care orașul devine brusc un platou de filmare, iar un clujean obișnuit se transformă în personaj de film în câteva secunde. Tocmai de aceea am păstrat în posterele finale elemente din bucătăria filmului, care trădează această transfigurare: microfoane, reflectoare, clachete, megafoane, șine de traveling etc. Este, cred, cea mai potrivită reprezentare a felului în care TIFF-ul transformă Clujul prin film timp de zece zile,” spune directorul artistic TIFF,
Mihai Chirilov.
Fiecare dintre cele cinci personaje alese au primit un
twist ardelenesc, astfel încât Forrest Gump devine Pădurea Ghimpe (în interpretarea lui Rareș Brănescu și Dolores Bădulescu), Amélie se transformă în Amalia (jucată de Andrea Cadar), Terminator ajunge Terminatul (Gheorghe Iftime) pe străzile din Cluj, Marilyn Monroe din
The Seven Year Itch devine Mariska (Andra Buicu, studentă la Facultatea de Teatru și Televiziune din Cluj, alături de actorul Levente Molnar), iar Radu Bereș seamănă izbitor cu Robert de Niro în
Taxi Driver aka Taxidermistul.
Spoturile sunt produse de Libra Film și Studioset. Imaginea e semnată de Marius Mihai Apopei, iar fotografiile sunt realizate de Manole Sava (Greenmind Studio).