Opinia criticului
„Deosebirea dintre planurile amplu stratificate, febrile, dinamice din
Oaspeţi de iarnă şi comentariul laconic, liniar, întrerupt de pauze, mi se pare intenţionată şi expresivă. Obişnuit, s-ar spune că-i un contrast ce reliefează... Peste frazele informative ca nişte etichete (denumirea păsărilor, când şi de unde vin la noi etc.), viaţa irumpe cu forţă şi gingăşie, totodată dramatică şi superbă. Pauzele marchează şi mai bine conturul lor minuscul, de etichete. La un moment dat, şirul prezentărilor este oprit de ceva neprevăzut: sosirea păsărilor de pradă. Pentru noi, normal ar fi să fie urmărite, comentate de cineast. Dar după o clipă, expunerea continuă imperturbabil, ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat, ca şi cum nimic nu poate schimba ordinea ştiinţifică a expunerii... Este o fărâmă de „suspense”, este o undă de umor în acest film poetic în imagini şi meditativ în întregime." (
Ion Cazaban, Cinema nr. 9, septembrie 1967)
„Filmarea este rezultatul unui efort atent, răbduriu, scrupulos, iar unele momente - de pildă, cadrele obținute din avion, deasupra mării - sunt de o frumusețe inedită, vivace. Documentarul are o anumită stringență, un început și o încheiere, între ele se deschide un arc, de timp și de spațiu, bine definit, ceea ce conferă coerență și agilitate procesului de cunoaștere reprodus de regizor și asimilat de public." (
Florian Potra, vol. Experiență și speranță)