Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film



Metrobranding. O poveste de dragoste între oameni și obiecte (2010)

Metrobranding


90 min. - Documentar - AG - 06.05.2011


Sinopsis : Înainte de 1989, „vesticii“ erau obişnuiţi să aleagă dintre sute de branduri. În România oamenii trăiau o cu totul altă experienţă: o singură marcă pentru fiecare produs. De aici şi importanţa pe care aceste monobranduri au avut-o în vieţile celor care le realizau, dar şi a celor care le foloseau. Povestea destinului spectaculos al celor şase branduri, altădată vedete ale epocii de aur: salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana.

Regie: Ana Vlad, Adi Voicu

Scenariu: Ana Vlad, Adi Voicu

Actori Principali:


Galerie foto


Galerie video


Vezi filmul pe Cinepub


Distribuție

Vezi tot genericul

Producători

Mandragora

Festivaluri

Subiect

" Filmul porneşte de la o idee simplă şi semnificativă, anume că, în perioada comunistă, pentru fiecare obiect de bază exista o singură opţiune, un singur brand: becurile erau făcute la Fieni, bicicletele erau Pegas etc. Filmul adună poveştile acestor obiecte, văzute prin ochii oamenilor care lucrau în fabricile producătoare. Rezultatul nu e un film despre dragostea dintre oameni şi obiecte, ci despre o generaţie căzută în derizoriu. Este vorba despre acei oameni care, după dispariţia fabricilor în care lucrau, au trebuit să se adapteze şi, cu toate că aparent şi-au găsit un alt rost, îşi amintesc cu nostalgie perioada fabricilor ca pe cea mai frumoasă din viaţa lor" (Bianca Olivia Niţă, "Film" nr. 2 / 2014)