Trivia
Opinia criticului
"Pictura în mişcare. Faptul că cinematograful îngăduie artelor plastice să-şi învingă servitutea imobilităţii explică puternica seducţie pe care filmul de animaţie o exercită asupra pictorilor şi graficienilor. Înaintea lor se deschide o zonă încă prea puţin explorată, aparţinând în măsură egală plasticii şi cinematografului. Mişcarea însăşi poate fi transpusă grafic; dinamica realităţii, eliberată din ramele strâmte ale pânzei sau colii de hârtie, se poate desfăşura liber în fluenţa imaginilor proiectate pe ecran.
În acest spirit s-a lăsat tentat de atracţiile animaţiei, Sabin Bălaşa, cu căutările sale de a încorpora pictural timpul în spaţiu, de a compune alegorii vizuale din dialectica prefacerii formelor şi culorilor. Prima sa încercare s-a chemat Picătura şi s-a făcut imediat remarcată la Festivalul de la Mamaia din 1966. ldeea poetică a genezei luminii redescoperită în microscopul unei picături rămânea nebuloasă, dar era evident că autorul filmului simte, respiră prin imagini. Sub ochii fascinaţi (şi uneori nedumeriţi) ai privitorului îşi derula existenţa un univers plastic aflat într-o miraculoasă şi continuă schimbare, generând în spectator o vibraţie particulară, ciudat amestec de nelinişte şi visare." (Mihail Lupu, Cinema nr. 6, iunie 1968)
"Sabin Bălaşa apare ca un talent lângă care poţi păşi cu fruntea sus la orice competiţie. Plastica filmelor sale are poezie şi vigoare şi fiorul unor întrebări cardinale." (Ecaterina Oproiu şi Eva Sîrbu, Cinema nr. 7, iulie 1968)