REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



O noapte furtunoasă (1942)

A Stormy Night

69 min. - Comedie - AG - 22.03.1943

Sinopsis : Ecranizarea piesei „O noapte furtunoasă” de Ion Luca Caragiale.

Regie: Jean Georgescu

Scenariu: Jean Georgescu, I.L.Caragiale

Actori Principali: Alexandru Giugaru, Ștefan Iordănescu-Bruno, George Demetru, Ștefan Baroi


Galerie Foto:

  • O noapte furtunoasă (1942)
  • O noapte furtunoasă (1942)
  • O noapte furtunoasă (1942)
  • O noapte furtunoasă (1942)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Alexandru Giugaru Jupân Dumitrache
O noapte furtunoasă (1942) Ștefan Iordănescu-Bruno Nae Ipingescu
George Demetru Chiriac
Vezi tot genericul

Producători

Oficiul Național al Cinematografiei (O.N.C.)

Date de producție

Filmări între 12.01.– 29.08.1942 (total 81 de zile). Cheltuieli de producție 11.000.000 lei.
Film alb negru, 2026 m; la A.N.F. se păstrează o copie de 1900 m.
 

Distribuitori

Oficiul Naţional al Cinematografiei

Trivia

  • Debutul actorului Radu Beligan.
  • Filmul este interzis după 1945. La centenarul Caragiale (1952) este reluată difuzarea după ce cenzura comunistă elimină scena indecentă în care Zița își dezbracă rochia etalându-și juponul cu zorzoane și fundițe și de pe generic sunt scoși toți colaboratorii străini și directorul de producție (Ion Cantacuzino) aflat la acel moment sub interdicție.
  • Aurel Jiquidi, grafician, este autorul schițelor pentru decor, costume, afișe, grafică și program.
Jean Georgescu despre distribuție:
”Cea mai dificilă probă pentru mine a fost Ziţa şi Veta. Eu am vrut să semene. Era uşor, nu? Mai întâi am vrut să le iau pe Lulu Nicolau şi Gica Zaharia. Semănau. Sau pe Florica Demion, care pe atunci era o mare vedetă de teatru şi pe Elvira Godeanu. Şi ele semănau. Dar Godeanca, cum îi spuneam eu, n-a mai putut să turneze. Mă hotărâsem la Florica Demion, dar trebuia s-o caut pe Veta. Am tot căutat până am ajuns la cinematograful, pe atunci «Marna», unde juca trupa lui Titi Mihăilescu. Şi unde juca o actriţă pe nume Maria Maximilian, pe care o ştiam de tânăr când juca la «Franklin». Lumea era înnebunită după ea. Era drăguţă, blondă, avea o voce puţin nazală. Începe revista. La un moment dat o văd intrând în scenă pe Maria Maximilian îmbrăcată în negru de sus până jos cu mâna în şold. Sala izbucneşte în aplauze. Vine în faţa rampei, se uită la lume lung şi zice: «Mucles!». Vă închipuiţi cum a mers «muclesul» acesta acolo în Matache Măcelaru. Asta e, zic. Are nerv. Pe da altă parte era şi cristalină. Veta mea ştii cum e, ruşinoasă. Am chemat-o la probe. Avea o figură candidă, o voce care era şi nu era de mitocancă. Trebuia să interpreteze o scenă în care Chiriac o săruta. Vedeam că era pe acolo şi un medic ofiţer care se tot uita când făceam probe. După ce i-am spus că a reuşit la probe, Mariusica Maximilian îmi spune că nu poate să joace în film că nu o lasă logodnicul: «A văzut că mă sărut cu Demetru şi nu mă lasă, e gelos…». Eram nenorocit. Abia o găsisem, acum ce mă fac. Insist. Nimic. O caut pe sora ei, actriţă şi ea, o rog să intervină. Nu ştiu ce s-a întâmplat că peste câteva zile vine sora ei şi-mi spune: «Gata. I-am dezlogodit». Asta s-a întâmplat cu Mariusica Maximilian. Pentru Rică Venturiano, după toate consiliile, l-am chemat mai întâi pe Birlic. Era un actor cunoscut. Mă gândeam că o să vină toată lumea să-l vadă. Dar pe urmă mi-am dat seama: cum o să-l iubească Ziţa pe el. Nu se poate. Trebuie să găsesc un băiat mai rafinat, mai...M-am dus atunci să văd un spectacol la Teatrul de pe Sărindar, Teatrul lui Iancovescu. Se juca o piesă cu Radu Beligan şi Marcel Anghelescu. Mi-a plăcut Beligan. Ăsta-i «maţe fripte, coate goale» zic, acesta-i ce-mi trebuie. Nu-i prea frumuşel, dar drăguţ şi tinerel era. L-am chemat. Perfect, nici o greşeală“ (Magazin Estival Cinema, 1983)
 

O noapte furtunoasă (1942) - Photo