REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



La patru paşi de infinit (1964)

Four Steps Away from Infinity

105 min. - Acțiune - AG - 28.12.1964

Sinopsis :

Regie: Francisc Munteanu

Scenariu: Francisc Munteanu

Actori Principali: Irina Gărdescu, Silviu Stănculescu


Galerie Foto:

  • La patru paşi de infinit (1964)
  • La patru paşi de infinit (1964)
  • La patru paşi de infinit (1964)
  • La patru paşi de infinit (1964)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Irina Gărdescu Ana
Silviu Stănculescu Mihai
Cella Dima Emilia
Vezi tot genericul

Producători

Studioul cinematografic "Bucureşti"

Date de producție

Filmări 01.07.– 15.09.1964, exterioare la Sibiu, interioare la Buftea. Cheltuieli de producţie 3.700.000 lei.
Ecran normal, a/n, 10 acte, 2873 m.

Distribuitori

Direcţia Difuzării Filmelor

Festivaluri, premii

  1. 1965 - Mar del Plata - Premiul special al juriului "Crucea Sudului"

Trivia

  • Pe genericul filmului pictoriţa de costume Lidia Luludis figurează cu numele Lidia Androne.
Opinia criticului
La patru paşi de infinit afirmă o tânără actriţă de film care, inteligent dirijată de regizor, suplineşte lipsa de experienţă cu multă naturaleţe şi o reală graţie. Pentru dezvoltarea ulterioară a Irinei Gărdescu, primii patru paşi s-au dovedit hotărâtori.
Una din scenele de început ale filmului: într-o casă conspirativă Mihai aşteaptă ordinul de acţiune. Încă din primele secvenţe, Silviu Stănculescu se impune spectatorului prin siguranţa cu care-şi conduce rolul şi prin căldura pe care i-o dăruie.
Principalele secvenţe ale filmului se desfăşoară în podul casei Anei. Înconjuraţi de pericole, Mihai şi Ana găsesc în ei destulă tinereţe pentru a trăi, în acest decor deprimant, marea lor dragoste.
Mihai şi legătura sa de partid studiază Iocul în care se va petrece sabotajul, sediul unui comandament hitlerist. Amândoi ştiu că, la ora H, Mihai va înfrunta moartea. Amândoi îşi stapânesc cu bărbăţie sentimentele. Partenerul lui Mihai, Victor Moldovan.
Mihai şi Ana în unele din puţinele Ior clipe de fericire. Viaţa va trece, necruţătoare, peste dragostea lor, dar clipele acestea vor rămâne, vor trăi în amintirile cele mai scumpe Anei.” (Eugen Mandric, Cinema nr. 1, ianuarie 1965)

La patru paşi de infinit (1964) - Photo