REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Expresul de Buftea (1978)

The Best of Our Screen Comedy

95 min. - Comedie - AG - 12.03.1979

Sinopsis :

În trenul spre Buftea, un regizor în criză de inspirație îi chestionează pe ceilalți călători din compartiment, dar și pe angajații CFR, asupra comediilor și actorilor care îi fac să râdă.

Regie: Haralambie Boroş

Scenariu: Matty Aslan

Actori Principali: Dem Rădulescu, Jean Constantin, Sebastian Papaiani


Galerie Foto:

  • Expresul de Buftea (1978)
  • Expresul de Buftea (1978)
  • Expresul de Buftea (1978)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Dem Rădulescu Regizorul/ Conductorul CFR
Jean Constantin Jean
Sebastian Papaiani Sebastian
Vezi tot genericul

Producători

Casa de filme Patru

Date de producție

Ecran normal, color, 2590 m.

Distribuitori

Româniafilm

Trivia

Opinia criticului
"La Studiourile Buftea, Regizorul (interpretat de Dem Rădulescu) se străduieşte să creeze o comedie cât mai amuzantă, căci indicațiile venite de sus nu lasă loc de interpretări („Spectatorul trebuie să râdă – e o sarcină, tovarăşi!”). În trenul către Buftea, Regizorul în criză de inspirație îi chestionează pe vecinii de compartiment, dar şi pe angajații CFR, asupra comediilor şi comedianților care îi fac să râdă. Planul real se confundă cu cel ficțional: actorul comic preferat al personajelor interogate este deseori chiar cel care le interpretează pe ecran (Dem Rădulescu – aici în dublu rol –, Jean Constantin sau Sebastian Papaiani); atunci când Regizorul, încântat de geniul comic al lui Radu Beligan din O noapte furtunoasă, afirmă că actorul „nu degeaba e directorul Teatrului Național”, Femeia din compartiment (Coca Andronescu) adaugă, ca un aparteu: „Adică al meu”; Wunderkind-ul (Anamaria Iosif) elogiază un gag sec din S-a furat o bombă (Ion Popescu Gopo, 1962), cu Haralambie Boroş (regizorul Expresului de Buftea) şi Paul Călinescu (actor şi în acest film) ş.a.m.d. Fiecare intervenție din colocviul ad-hoc aduce după sine secvențe comice şi/sau muzical-coregrafice extrase din filme româneşti, începând cu comedii clasice – Maiorul Mura (Ion Timuş, 1928), Aşa e viața (Marin Iorda, 1928), Gogulică C.F.R. (Cornel Dumitrescu, 1930) şi Visul lui Tănase (Bernd Aldor şi Constantin Tănase, 1932) – şi ajungând până la producții de succes foarte recente la acea oră. Însă, după cum observă Dana Duma, „realizatorii au ales, în general, momente de performanțe actoriceşti în care te cuceresc nu atât replica sau gagul, cât hazul personal al interpreților”. Expresul de Buftea devine, astfel, un omagiu adus mai degrabă marilor actori români decât comediei româneşti." (Mihai Fulger, Film 1/ 2014)

Expresul de Buftea (1978) - Photo