REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Drum în penumbră (1972)

Through Dusky Ways

99 min. - Dramă - AG - 02.10.1972

Sinopsis :

"Rămasă singură cu doi copii mari, la o vârstă când, mai ales pentru o femeie, e foarte greu «să-ţi refaci viaţa», cum se spune, i se iveşte o asemenea ocazie, dar ea optează în cele din urmă, pentru copii, renunţând poate la ultima şansă de fericire personală." (Lucian Bratu)

Regie: Lucian Bratu

Scenariu: Petru Popescu

Actori Principali: Margareta Pogonat, Cornel Coman, Ileana Stana Ionescu


Galerie Foto:

  • Drum în penumbră (1972)
  • Drum în penumbră (1972)
  • Drum în penumbră (1972)
  • Drum în penumbră (1972)
  • Drum în penumbră (1972)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Margareta Pogonat Monica Holban
Cornel Coman Radu Andreescu
Ileana Stana Ionescu Gina
Vezi tot genericul

Producători

Studioul cinematografic „București”

Date de producție

Filmări 16.08.– 19.11.1971 în București și în localități de pe litoralul Mării Negre, numai în decoruri naturale. Cheltuieli de producție 3.158.000 lei.
Ecran normal, color, 11 acte, 2710 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri, premii

  1. 1972 - ACIN - Premiul pentru interpretare feminină (Margareta Pogonat)

Soundtrack

  • Versurile cântecului Nina Casian.

Trivia

  • Debutul scriitorului Petru Popescu în scenaristică.
Petru Popescu despre film: „Am vrut un film de public, nu un film adânc în chip negativ ori frumos în chip agresiv, ci un film care să fie emoționant tocmai pentru dimensiunea sa umilă și resemnată, prin blândețea anonimă a unei specii umane pe care eu o cunosc foarte bine, fiindcă am făcut parte din ea și moralmente nu am trădat-o.”

Opinia criticului: „Filmul lui Petru Popescu nu este unul de acțiune în primul rând, ci unul de investigație psihologică; el nu face atât radiografia unei iubiri (ca în Hiroshima, dragostea mea, Un bărbat și o femeie), cât mai ales analiza complexă a dreptului la fericire, la viață omenească (...), reușind să înscrie această analiză într-un context social contemporan și într-un peisaj uman capabil de determinări contradictorii, și tocmai de aceea credibil, realist.” (Ștefan Oprea)

Drum în penumbră (1972) - Photo