REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Casa dintre câmpuri (1979)

Country House

90 min. - Dramă - AG - 13.10.1980

Sinopsis :

Inspirat din romanul lui Corneliu Leu „Preţul dragostei, al credinţei şi al urii”. Într-o Cooperativă agricolă de producţie dintr-un sat de câmpie, legea o face preşedintele discreţionar al cooperativei asistat slugarnic de acoliţii săi: un contabil aparent bleg, dar uns cu toate alifiile, şi miliţianul satului. În calea lor nu stau decât Radu, un tânăr inginer care nu le face jocul, şi Voica, o fată frumoasă pe care contabilul şi-ar dori-o de nevastă, dar care se iubeşte cu Radu. Acest cuplu de oameni care nu acceptă compromisul trebuie redus la tăcere cu orice preţ.

Regie: Alexandru Tatos

Scenariu: Corneliu Leu

Actori Principali: Amza Pellea, Kitty Stroescu, Mircea Daneliuc, Tora Vasilescu


Galerie Foto:

  • Casa dintre câmpuri (1979)

Vezi toată galeria

Distribuție:

Amza Pellea Vasile Axente
Casa dintre câmpuri (1979) Kitty Stroescu Soția lui
Mircea Daneliuc Radu
Vezi tot genericul

Producători

Studioul de film al TVR

Date de producție

Filmări 16.10.– 15.12.1978 în localitatea Băneasa, județ Giurgiu.
Ecran normal, color, 10 acte, 2460 m.

Distribuitori

Româniafilm

Festivaluri, premii

  1. 1980 - Costineşti - Premiile pentru regie, scenariu, interpretare masculină (Mircea Diaconu)

Trivia

  • Titlu de lucru: "Preţul încrederii"
  • Film TV care a fost difuzat și pe marile ecrane.
Opinia criticului
"Detaliile, zecile de detalii imaginate de regizor izbutesc miracolul de a inventa o credibilitate supra-extra-dramaturgică. Bogăția de găselnițe face să se nască neprevăzutul acolo unde totul părea prevăzut, căci, evident, programul scenariului cerea ca președintele potlogar să fie pedepsit, inginerul năpăstuit să fie reabilitat, ticăloșiile să fie sancționate." (Ecaterina Oproiu)
"Consecvent unui moralism dinamic, nu tezist, mai romantic în Mere roșii și Duios Anastasia…, mai concret, acut realist în Rătăcire și Casa dintre câmpuri, Alexandru Tatos își urmează cu credință obsesiile. De fapt, obsesia, și anume incompatibilitatea idealurilor, imposibilitatea de a concilia principiul lui a fi cu a avea. (...) Filmul continuă acest gen de refuz al târgurilor cu conștiința din Mere roșii." (Alice Mănoiu)

Casa dintre câmpuri (1979) - Photo