Online Magazine Edited by The national union of filmmakers

Film Critics Association 2015 Award for Best Film Journalism



The Wall (1974)

Zidul (1974)

119 min. - Drama - AG - 13.01.1975

Synopsis:

At the beginning of the 40's, Victor (Gabriel Oseciuc) is a young Communist who has been hiding for months in a built-in room to print out on his own the free newspaper Communist Communist Command.

Director: Constantin Vaeni

Writer: Dumitru Carabăţ, Costache Ciubotaru

Stars: Gheorghe Dinică, Gabriel Oseciuc, Victor Rebengiuc


Photo Gallery:

  • The Wall (1974)
  • The Wall (1974)
  • The Wall (1974)
  • The Wall (1974)

Browse the entire gallery

Casting:

Gheorghe Dinică Savu
Gabriel Oseciuc Victor
Victor Rebengiuc Ofiţerul SS
Browse the entire cast and crew

Produced By

Casa de filme Trei

Production info

Filmări 15.07.– 01.10.1974. Cheltuieli de producție 2.632.000 lei.
Ecran normal, peliculă a/n, 3188 m.

Distributors

Româniafilm

Festivals, Awards

  1. 1975 - ACIN - Premiile pentru muzică, coloană sonoră şi montaj
    1977 - Costineşti - Premiul pentru cel mai interesant subiect şi pentru cea mai bună muzică
    1978 - Bruxelles - Marele Premiu al publicului

Soundtrack

  • Versurile cântecului ”Portretul unui comunist” sunt scrise de Nina Cassian.

Trivia

  • Debutul în lungmetrajul de ficţiune al regizorului Constantin Vaeni, până atunci realizator de filme documentare.
  • Debutul actorului Gabriel Oseciuc.
Opinia criticului
Zidul (...) ne oferă câteva bune prilejuri de a medita asupra efectelor pe care le poate avea o replică ce nu se mulțumește să fie doar o frântură dintr-un ping-pong verbal, ci țintește către un delicat contrapunct al gândului; dintr-o datorie de conștiință, tovarășii de luptă îl mai întreabă, pentru o ultimă oară, pe tânărul ce urmează a fi claustrat: «Rămâi?» Băiatul privește în jur, poate pentru a se asigura că are tot ceea ce era necesar temerarei sale acțiuni. Răspunsul vine însă dintr-o cu totul altă lume decât din cea la care ne așteptăm, din universul candorilor: «Podul e plin de porumbei. Când eram mic, îi prindeam cu grăunțe trecute prin ață». O evocare fragilă, menită să atenueze încordarea clipei de pe ecran și care angajează sensibilitatea spectatorului, pregătind-o pentru o intrare în altă secvență plină de înțelesuri: aceea în care păsările copilăriei vor năvăli bezmetic pe fereastră.” (Magda Mihăilescu, Cinema nr. 2, februarie 1975)

The Wall (1974) - Photo