Opinia criticului
"Mai puţin edificator, dar demn de reţinut, este debutul lui Nicolae Cabel cu
Cel mai tânăr oţel. Noul regizor are rara facultate de a şti să privească oamenii prin obiectiv, de a şti cât să întârzie pe chip şi cum să-i lumineze trăsăturile pentru a ne capta interesul, de a şti să-şi lase personajele să se mişte naturaI, într-o ambianţă de şantier sau în faţa cuptoarelor, aparatul urmărindu-i cursiv, fără a ne crea senzaţia de înscenare. Ceea ce debutantul stăpâneşte deocamdată mai greu sunt cuvintele, frazele din comentariu. Ele îl îmbată excesiv, cineastul pare chiar să le scape de sub control, repetându-se uneori pretenţios, inexpresiv şi uşor bombastic. De unde şi o anumită distanţă între ceea ce filmul are aerul că ne comunică şi ceea ce el ne comunică efectiv despre viitorii oţelari ai Târgoviştei." (
Valerian Sava, Cinema nr. 7, iulie 1972)