Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film





Cristina Corciovescu


  • Critic și istoric de film
  • Născut(ă): 00.12.1943 la Bucureşti
Absolventă a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L.Caragiale" - secţia Teatrologie-Filmologie (promoţia 1968). După absolvire şi până în 1986, redactor responsabil al publicaţiei lunare "Caiet de documentare cinematografică" editată de Arhiva Naţională de Filme. Apoi producător delegat la Casa de filme Patru. Între 1990 şi 1993 - realizator al emisiunii "Ecran" de la Televiziunea Română. Redactor şef al revistei "ProCinema" (1994-1999), editată de trustul Media Pro. Manager de proiect al AaRC.ro - All about Romanian Cinema al Uniunii Cineaștilor din România (2013-prezent).
mai mult...

Galerie foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 2017
Arhiva Națională de Filme - 60 de ani Diploma de excelență

Articole și Interviuri

„Aici e radio Europa Liberă”
​Adaptatea la condiţii speciale
Am ales libertatea - cronică de film
​Ars longa și vocația de arhivist
Așteptări neîmplinite
​Aşteptând un subiect
”Aurel Vlaicu”: Fake moustaches and propaganda catchwords
Bani azvârliți pe fereastră
Bogdan Cristian Drăgan − Horia Pătrașcu: Faţă în faţă
Bollywood pe Dâmbovița
Borne şi valori
Bucurie înlăcrimată
„Bună seara, Irina” – cronică de film
„Ca în viață” nu-i de ajuns
Cam puțin
„Capcana mercenarilor” – cronică de film
Când felinarele se aprind
Când operatorul apare pe ecran
Ce lume falsă!
​Ce poate şi ce nu poate face operatorul
Ce ți-e scris în frunte ți-e pus
Ce-i prea mult strică
Cifrele vorbește
“Cine mă strigă?” – cronică de film
Ciuleandra
Corespondenţă de la Veneţia: Şi noi printre alţii
Cronica imaginii…dar nu numai despre operator
Cronica imaginii - Ochiul
Cum mi-am petrecut sfârșitul lumii
Declarație de dragoste
From the rooftop to the club
Despre oameni și animale
De vorbă cu Cristi Puiu despre “Lăzărescu” şi nu numai
Dialog la distanţă între Porumboiu şi Cristi Puiu
Din nou despre securitate, dar nu numai
​Dincolo de stereotipia epitetelor
Doi vecini
The Drama of a Prosecutor above any Doubt: “Why Me?” – film review
După Cannes, acum la București
După ea
După 15 ani
Fără speranţă
​Ficţiuni de gradul I şi de gradul II
Filme de ieri văzute azi: “Secvenţe”
“Fructe de pădure” sau Puterea sacrificiului
Fructele luminii
Haz de necaz
​Imaginea ca stare
Imitația n-are valoare
Interview of the week with Alexandru Papadopol
Interviul săptămânii cu Andrei Cohn
Interview of the week With Dorina Lazăr
Interview of the week with Emanuel Pârvu
Interview of the week with Florin Șerban
Interview of the week With Marian Crișan
Interview of the week with Nae Caranfil (II)
Interview of the week With Teodor Corban
Încă o felie de viață
”IMiss You Every Day”, or the ”art” of making both ends meet
În loc de cronica imaginii
Îngerul necesar
„Întoarcerea lui Vodă Lăpușneanu” – cronică de film (1)
“Întoarcere la dragostea dintâi” în anul “Croazierei”
​Între real şi fantastic
Între râs şi plâns
Între rezistenţă şi creaţie
Între o biserică şi un bordel
Între grotesc şi tragic
Întrebări suspendate - cronică de film ”Un etaj mai jos”
Jocul textului cu subtextul
​Justificări
Legături bolnăvicioase
Luminiţa Gheorghiu despre Lăzărescu, Mioara Avram şi Cristi Puiu
“Lumea lui Geo Saizescu”: „Fereşte-te de omul care nu ştie să râdă”
Majestatea Sa Sergiu I
Marea harababură
„Mijlocaş la deschidere” – cronică de fim (1)
​Mondo umano
Naturaleţea naturii
Nicolae “Mami” Mihăiţă sau zborul din instinct :“Omul pasăre” - cronică de film
Niki și Flo
Noul val continuă
Nu e bine!
“Nu sunt faimos, dar sunt aromân”: Ce ar fi zis fraţii Manakia?
The people from behind small gestures: ”Back Home” – film review
O comedie gravă
O femeie căreia îi plac provocările
O femeie printre bărbaţi
Omul care iubea trenurile
O telenovelă în stil românesc
O carte împotriva uitării
Ora 0
4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile
Micul om mare
Patul conjugal al naţiunii române
Pentru prima dată
Piața Universității — România
Pictor-Operator
Premiantul anului
Putere şi suspiciune
Ramificații în ciorchine
Registrul grav în jocul de-a viața
Reţetă împotriva şomajului
Se putea mai bine
”The Sign of the Serpent”, or the fascination with imagery
​Sens secund
“Singurătatea florilor” sau Actorul care salvează rolul
The loneliness of the ultimate moment: ”Carmen” - film review
„Speranţa” – cronică de film
Spre o poetică a criticului
Timișoara merita mai mult
​Tulcea: cineaștii față-n față cu publicul
Un comisar se scuză...
Un debut de excepție
Un debut reușit
An excellent exercise: „There is Nothing in This World”
Un film cu cântece
Un film de debut multaşteptat
Un film se află în mâna regizorului
Un lider înnăscut
Un regizor prea nervos
“Un surâs în plină vară”: Gu-gu-ştiuc! Gu-gu-ştiuc!
“Transylvanian Garlic” or Groparu`s* Transylvania & co
​Valoarea planului detaliu
Virtuozitate
Virtutea simplităţii
Vivisecţia unei maternităţi ultragiate
Vizibilitatea imaginii invizibile
#Selfie 69 spoons off the cream
Perspectives and illusions
The verdict of the audience
If it`s May, it`s Cannes
Cinema-cinematograf-cinematografie
Well-kept secrets
The genre film gains ground
Festivalita
Why do we laugh when watching films?
“Smile of the Sun”, or Once upon a time…
Interview of the week with Constantin Cojocaru
Interviul săptămânii cu Doru Ana
Arhiva Națională de Filme – 60 de ani
Site Dedicated to the Film Director Alexandru Tatos
The Great Actress Irina Petrescu, Evoked by Personalities of the Cultural World
Book Launch: “Sora mea din Australia. Trecute întâlniri cu Irina Petrescu”, by Magda Mihăilescu
Uniunea Cineaștilor din România: ”In Memoriam Alexandru și Liana Tatos”