Cele cinci mari capitole ale volumului sunt dedicate "Influenţei luminii naturale în creaţia maestrilor picturii româneşti şi universului", "Atmosferei în film", "Modalităţilor de concepere a atmosferei de interior cu utilizarea luminii artificiale", "Elementelor de tehnică a iluminării pentru obţinerea efectelor expresive de zi şi de noapte" si "Expresivităţii luminii în relaţia cu decorul, cu costumele şi machiajul". Dincolo de paralelele între artele plastice şi imaginea cinematografică,
George Cornea descoperă particularităţile artei directorului de imagine, profesionist ce trebuie hrănit cu o imensă cultură plastică pentru a obţine din munca sa maximum de efect artistic acordat la necesităţile filmului şi la concepţiile regizorale. Un interesant capitol este dedicat experienşei personale a autorului, dar şi unor cineasti români care au activat în "fabrica de vise" de la Hollywood. Reperele bio-filmografice ale autorului sunt realizate de Viorica-Rozalia Matei, iar volumul, prefaţat de criticul şi istoricul
Călin Căliman, mai cuprinde o succintă bibliografie a lucrărilor consultate.
"Lumina în arta filmului" este o carte deopotrivă interesantă şi incitantă pentru oricine iubeşte arta a şaptea, dar mai ales pentru fanii filmului românesc.