În plină retrospectivă Ion Popescu Gopo a Cinematecii Eforie, organizată cu ocazia împlinirii a 100 de ani de la nașterea cineastului, Dana Duma și-a lansat noul volum, monografia Gopo 100, reeditare adăugită a cărții sale nouăzeciste publicate de Uniunea Cineaștilor din România în cadrul seriei de buzunar Centenarul filmului românesc. Au vorbit pe scenă, alături de autoare, Laurențiu Damian, președintele UCIN, cineastul Radu Igazság și criticul de film Mihai Fulger, iar lansării propriu-zise i-a urmat proiecția a două filme alese de autoare, scurtmetrajul 7 arte(1958), pe care îl găsește ca fiind cel mai reușit din seria Omulețului,și comedia de anticipație Comedie Fantastică (1975).
Monografia – care, după cum spune autoarea, a început ca o reeditare și a ajuns o cu totul altă carte – completează multe din interesele și argumentele Danei Duma, printre care cele trei ediții ale Festivalului de Film de la Mamaia (1964, 1966 și 1970), Studioul Animafilm și generația optzecistă a animației românești, concentrându-se însă pe Gopo, neîntâmplător o figură providențială în toate. Un alt scop mărturisit al volumului este de a demonstra că renumele internațional al cineastului nu ține de exagerare ori nostalgie, ci de fapt.