În peisajul filmului românesc de animație Luminița Cazacu aduce o notă de lirism autentic. Filmele sale, fie că se adresează copiilor sau celor maturi, sunt străbătute de o undă poetică, senină. Au candoare, puritate, gingășie. Limbajul cinematografic folosit, deși divers de la un film la altul, e dominat de două trăsături specifice: picturalitatea imaginii și caracterul armonios al coloanei sonore. Sensibilitatea pictoriței transpare în nuanțe, în detalii de o mare inventivitate regizorală. Culoarea este una din calitățile filmelor sale, culoare gândită decis, frumos armonizată, în tonalități rafinate. Formele cromatice au în filmele sale o funcționalitate dramatică precisă, fiecare ton fiind sugestia unui sentiment pe care trebuie să-I transmită atât personajele cât și elementele de decor.
Pentru adulți, Luminița Cazacu a realizat serialul Condiția Penelopei care s-a bucurat de un real succes datorită caIității umorului, a ironiiIor fine, vervei narațiunii. În episoadele acestui serial, gagul subtil, ironia se concretizau în imagine prin aducerea într-un context modern a unor simboluri ale lumii antice: capitelul a devenit coafura Penelopei, Venus din Milo și-a părăsit brațele trebăluind în gospodărie, cariatidele și-au uitat menirea pentru că sprijineau un templu al bărbaților, trecerea timpului e marcată prin scurgerea unor scene întregi printr-o clepsidră. Comentariul spiritual a beneficiat de aportul interpretativ al unor mari și regretați actori Toma Caragiu și Octavian Cotescu. Personajele și decorul serialului Condiția Penelopei conțin sugestive elemente decorative ale culturii grecești; orele capitelurilor compun coafurile, canelurile coloanelor se regăsesc în drapajul tunicilor decorațiile ceramicii clasice în decor, culoarea albă a personajeior amintește de coloanele clasice detașându-se de fundalurile de un roșu pompeian.
În filmele pentru copii Luminița Cazacu este preocupată de un limbaj plastic accesibil și atrăgător, de alternarea acțiunii trepidante cu momente lirice tandre și, în mod special, de introducerea în acțiune a unor elemente de fantastic, de fabulos. Strădania de a găsi forme noi de expresie se concretizează în tehnicile de lucru foarte diferite: carton decupat și împletirea filmărilor reale cu cele de desen animat, în Bună dimineața, poveste și Cine a pierdut o girafă; pictura în ulei pe acetofan și porțiuni de animație computerizată în Baladă pentru mărgica albastră; desen animat clasic conceput pe baza unei coloane sonore sugestive și bine închegate — pentru ca Aventurile lui Pin-Pin ― din care a și prezentat cu succes primul episod să constituie un musical cu momente de desen și cu cântece anume scrise, ce presupun descifrarea migăloasă, pe fotograme, a muzicii și a comentariului, în vederea realizării animației. Aventurile lui Pin-Pin încep de la pinguinul afIat la delfinariul din Constanța filmat pe viu, în generic, și transformat în personaj desenat și animat pe parcursul celor opt episoade ce vor constitui lung metrajul final. Versurile cântecelor semnate de Constanța Buzea pe muzica foarte inspirată a lui lon Cristinoiu, interpretate de Valeria Ogașanu, dau glas micului personaj.
Prima confruntare cu publicul a confirmat că Pin-Pin e un personaj simpatic și îndrăgit. El a obținut cu primul episod Reprezentația, la Festivalul filmului pentru copii de la Piatra Neamț 1986 Marele premiu al juriului și adeziunea entuziastă a copiilor.