Revistă online editată de Uniunea Cineaștilor din România

Premiul pentru publicistică 2015 al Asociaţiei Criticilor de film





Alice Mănoiu


  • Critic de film
  • Născut(ă): 22.08.1931 la Ploieşti (Prahova)
  • Decedat(ă): 20.05.2020 la București
Absolventă a Facultății de Filologie, Universitatea din București și a Institutului de Artă Teatrală și Cinematografică - secția Teatrologie-Filmologie (promoția 1964). În anii 1951-1954 este redactor de scenarii la Comitetul cinematografiei. Publicistică cinematografică în: „Probleme de cinematografie” (redactor șef, 1954-1957), „Film” (redactor, 1957-1958), „Contemporanul” (redactor, 1958-1960), „Cinema” (redactor, 1962-1991), „Scânteia”, „Scânteia tineretului”, „Gazeta literară”, „Flacăra”, „România literară”, „Formula AS”. Co-autor al volumelor „Contribuții la istoria cinematografiei în România” (1971), „Cinematograful românesc contemporan. 1949-1975” (1976). Volume „J.A. Bardem” (1959).
mai mult...

Galerie foto


Cunoscut pentru:

Premii

  • 1986
ACIN Premiu pentru valorificarea critică a filmului românesc
  • 2017
UCIN Excellency Diploma

Articole și Interviuri

„A doua variantă” – cronică de film
​„Acasă” – cronică de film
Actorii noştrii – Carmen Galin
​Actorii noștri – Tamara Buciuceanu
Actualitatea trecutului – „Cantemir” și „Mușchetarul român”
​Acţiunea „Autobuzul” – cronică de film
​Agonie fără extaz
„Alo, aterizează străbunica” – cronică TV
„...am fost şaisprezece” – cronică de film
​Animaţia noastră şi creatorii ei: Ion Truică
​Apostolul Bologa și un personaj numit ambiantă
​„Aripi de zăpadă” – cronică de film
​Arta de a bucura, arta de a instrui
Asistenta ideală
„Astă seară dansăm în familie” – cronică de film
„Aşteptarea” e primul film românesc gândit pentru un actor: Ciobotăraşu cel mare
„Aurel Vlaicu” – cronică de film
Aventura unei aventuri
​„Baloane de curcubeu” – cronică de film
Bertola – Ciulei dialog despre creaţie
​„Buletin de București” – cronică de film
“Singurătatea florilor” - cronică de film
​Ca o poezie de Prevert
​„Ca-n filme” – cronică de film
„Cale liberă” – cronică de film
„Canarul şi viscolul” – Banda sonoră – dezintoxicare muzicală
„Casa dintre câmpuri” – cronica de film (1)
„Castelul din Carpaţi” – cronică de film (2)
“Patima” - cronică de film
„Ceața” – cronică de film
„Cerul începe la etajul III” - cronică de film
​„Cine iubeşte şi lasă” – cronică de film
​Cineastul în dialog fertil cu copilul
Ciobotăraşu – omagiu
​„Ciocolată cu alune” – cronică de film
​„Clipa de răgaz” – cronică de film
Coerenţa unui discurs artistic
​„Colierul de turcoaze” – cronică de film
Comedianţii, aceste flori rare: Faţă în faţă cu Geo Saizescu
​„Comedie fantastică” – cronică de film
​„Comoara” – cronică de film
„Cucoana Chirița” – cronică de film
​„De bună voie și nesilit de nimeni” – cronică de film
​„De dragul tău, Anca” – cronică de film
Decolare spre vis
Decorul împotriva „decorului”
​Dialectica „meandrelor”
„Dragostea mea călătoare” – cronică de film (2)
„Dragostea și revoluția” – cronică de film
​„Duelul” – cronică de film
„Duios Anastasia trecea” – cronică de film
​„Dumbrava minunată” – cronică de film (1)
„Ecaterina Teodoroiu” – cronică de film
​„Egreta de fildeș” – cronică de film
Elisabeta Bostan
Eugen Mandric de vorbă cu epoca
Eugenia Popovici. O ingenuă inegalată
„Eu, tu şi Ovidiu” – cronică de film
„Extemporal la dirigenție” – cronică de film
„Fair-play” – cronică de film
Fantezi în major
​„Fapt divers” – cronică de film
​„Fata morgana” – cronică de film
Față față cu Elisabeta Bostan: „Nu am orgolii, am doar ambiții…”
​Fără personaje puternice nu pot exista filme puternice
​„Femeia din Ursa Mare” – cronică de film
Festivalul filmului pentru copii Piatra Neamț. O ediție−test
Filmul apelor
​Filmele minunatei lumi a copilăriei
Firescul, o vocaţie?
Florin Piersic: Actorii, nişte copii mari?
​„Furtună în Pacific” – cronică de film
Gabriel Liiceanu despre Cioran
Graphis-color-ul sau al treilea autor
​„Grăbeşte-te încet!” – cronică de film
​„Hanul dintre dealuri” – cronică de film
​„Horea” – cronică de film
Hortensia Georgescu: o poetă
Hortensia Georgescu - Doamna costumului
Huzum: Pilot de încercare
​Iancu Jianu zapciu şi Iancu Jian haiducul
„Iarba verde de acasă” – cronică de film
„Iarna bobocilor” – cronică de film
Interviu Margareta Pogonat
Ileana Predescu. Nostalgia timpului pierdut
​„În fiecare zi mi-e dor de tine” – cronică de film
​„Încrederea” – cronica de film
​„Insula comorilor” – cronică de film
​„Întâlnirea” – cronică de film
„Îmi montez filmele ― n-o să mă credeți! ― cântând”
​„Întoarcerea din iad” – cronică de film
„Întoarcere la dragostea dintâi” – cronică de film
​„Întoarcerea lui Magellan” – cronică de film
​La start, Zefir
Lanterna cu comedii şi cu nostalgii
Liliacul înflorește a doua oară (1)
Marea sfidare
Maria și Mirabela în Tranzistoria − Secvența bucuriei
„Mânia” – cronică de film
Meandrele unui antierou
„Mere roşii” - cronică de film
„Mijlocaş în deschidere” – cronică de film (2)
„Nea Mărin miliardar” – cronică de film
​„Niște băieți grozavi” – cronică de film
​Nu numai de ziua lor. Regizoare și actrițele
​„O lume făra cer” – cronică de film
„O lumină la etajul X” – cronică de film
Omul gag: Jean Georgescu
„Ora zero” – cronică de film
„Orgolii” – cronică de film
​Pagini de istorie, pagini de antologie (1)
​Pagini de istorie, pagini de antologie (II)
​„Pădureanca” – cronică de film
„Parașutiștii” – cronică de film
​„Pe aici nu se trece” – cronică de film
​„Pirații din Pacific” – cronică de film
Pintea – între legendă şi istorie
Pintea la Baia
​„Pistruiatul” deschizător de drum
​„Plecarea Vlașinilor” – cronică de film
Portretul şi arta sugestiei
„Prea cald pentru luna mai” – cronică de film
Prea tineri pentru riduri - cronică de film
​Prima condiție a reușitei unui film: calitatea și iar calitatea scenariului
„Prin cenuşă imperiului” - cronică de film
„Punct și de la capăt?” – cronică de film
„Racolarea” – cronică de film
​„Raliul” – cronică de film
„Râdeți ca-n viață” – cronică de film
Reconstituition
​„Recital în grădina cu pitici” – cronică de film
​Regizorii noştri – Adrian Petringenaru
​Regizorii noștri – Doru Năstase
​„Reţeaua S” – cronică de film
​„Roşcovanul” – cronică de film
​Reporteri, dar mai ales eseiști
„Rug şi flacără” – cronică de film
„Secretul lui Nemesis” – cronică de film
​„Saltimbancii” – cronică de film
„Sania albastră” – cronică de film
„Semnul şarpelui” – cronică de film (1)
​Seraliștii
„Serata” – cronică de film
Sfidarea crizei prin creație - interviu cu Șerban Marinescu
​„Singur de cart” – cronică de film
Sociologia bunului gust la noi acasă
​„Stele de iarnă” – cronică de film (2)
Străinul ― după 30 de ani
​„Ștefan cel Mare. Vaslui 1475” – cronică de film
Tiberiu Olah: Sonor sau sonorizat?
„Ultima noapte a singurătăţii” – cronică de film  
Un alchimist al sunetelor: Dan Ionescu
Un autentic: Ernest Maftei
Un cineast complex: Adina Georgescu
​„Un comisar acuză” – cronică de film
Un Don Quijote al costumului: Lucia Metsch
​Un gladiator în arena televiziunii: Victoria Marinescu
Un liric cu vocaţia realismului psihologic
Un miracol numit Actorul
„Un oaspete la cină” – cronică de film
„Un petic de cer” – cronică de film
Un poet al luminilor şi al întunericului: Ovidiu Gologan
​Un talent ce nu şi-a ars etapele
Undeva în est
Unde la soare e frig
​Valorificarea valorilor – cinemateca
​Vasilică și Mărioara
​„Viraj periculos” – cronică de film
Virtuţile omeniei
​„Vulcanul stins” – cronică de film
​Zâmbet pentru zâmbet
​„Zbor periculos” – cronică de film
„Zestrea” – cronică de film
​„Ziua Z” – cronica de film
„Povestea dragostei” – cronică de film