Putea să rămână toată viaţa un eficient inginer textilist după ce, în 1995, a absolvit facultatea de profil din Iaşi, iar până în 2008 a lucrat cu succes în acest domeniu. Putea să rămână în lumea cinematografică doar ca soţie a celui care a deschis uşa Noului Val românesc cu filmul Marfa şi banii, băiatul cu care a copilărit
în acelaşi cartier, bărbatul alături de care are o familie model, artistul pe care îl admiră necondiţionat –
Cristi Puiu. Putea să se mulţumescă doar cu rolul de mamă fericită şi împlinită a celor trei fetiţe: Smaranda, Ileana şi Zoe. Dar soarta i-a rezervat şi un alt drum pe care a pornit cu încredere şi curaj, o activitate care nu prejudiciază celelalte două ipostaze, ci dimpotrivă – aceea de producător de film la firma Mandragora, înfiinţată în 2004, împreună cu Alex Munteanu şi Cristi Puiu. După ce în 2007 şi-a făcut mâna cu scurtmetrajul
Joi de Hadrian Marcu, a urmat primul mare succes:
Megatron, regizat de
Marian Crişan, care a obţinut premiul „Palme d’or” pentru scurtmetraj la Cannes 2008, unde (un alt motiv de mândrie pentru Anca şi Cristi) a “defilat” cu afişul realizat de Ileana Puiu. Un imbold suficient pentru tânăra producătoare de a se aventura pe teritoriul lungmetrajelor. În ordine, ele au fost: 2009 -
Francesca, debutul lui
Bobby Păunescu în regia de film; 2010 -
Aurora, multaşteptata revenire a lui Cristi Puiu, după cinci ani de “tăcere”;
Morgen, confirmarea talentului lui Marian Crişan. (
Cristina Corciovescu, Aperitiff 2011)