REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Short Film Breaks deschide înscrierile pentru ediția 2017


     Short Film Breaks (SFB) continuă. După succesul din 2016, festivalul trece la următorul nivel, organizând proiecții în mai multe companii private și adăugând secțiuni noi.
     Conceptul a fost implementat din 2013 în cadrul Ipsos Romania, parte a grupului Ipsos, a patra companie de cercetare de piață din lume.
     Evenimentul s-a concentrat în primele trei ediții pe zona non-competițională, rularea de filme timp de trei luni, de două ori pe săptămână, în spații dedicate din companie. Obiectivul proiectului a fost promovarea filmelor de calitate, independente, experimentale, în principal a celor din România. Parteneri au fost NexT Film Festival (din 2014), ALTER-NATIVE (din 2015) și Onion Films (2016).
     De-a lungul celor 5 ediții au fost prezenți peste 25 de invitați din zona de cinematografie românească (regizori, actori, producători, scenariști, sunetiști, critici de film, directori de imagine). Sub tutela acestui festival a fost realizat primul scurtmetraj lucrat în totalitate în atelierele SFB și au fost organizate expoziții de afișe de filme.
     În 2016 a fost introdusă și partea competițională, deschisă atât pentru scurtmetraje internaționale, dar mai ales pentru cele românești.
     Înscrierile pentru ediția din 2017 se fac pe site-ul FilmFreeway, termenul limită este 15 aprilie, iar până pe 15 decembrie 2016 nu exista nicio taxă de înscriere. Filmele trebuie să aibă maxim 30 de minute și pot fi produse în ani trecuți.
     Pentru editia din 2017, pe lângă categoriile deja consacrate (Best Romanian Short Film, Best International Short Film si Audience Award)  au fost introduse secțiuni noi, pentru a segmenta mai bine creațiile cinematografice: Best Animation Film, Best Experimental Film, Best Music Video, Best Valentine’s Day Movie, Best Children’s Day Movie, Best Halloween Movie, Best Christmas Movie.
     Toate filmele înscrise vor putea fi vizionate în cele trei luni de SFB5 din cadrul Ipsos, dar și a altor companii private din Romania, de către angajații acestora. Câștigătorii celor două categorii principale, dar și Audience Award, vor primi fiecare, pe lângă apreciere și aplauze, câte un premiu de 101$.
(09.12.2016)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: festival de scurtmetraj, inscrieri scurtmetraj, ipsos romania, short film breaks festival

Opinii: