Misiunea Institutului Cultural Român de a promova cultura și civilizația țării noastre peste hotare s-a adaptat noilor condiții mondiale. Cinci specialiști din cadrul Institutului Cultural Român au explicat recent care sunt strategiile ICR și pe ce avantaje ale patromoniului românesc se bazează acestea.
În Italia, valorile românești sunt expuse, promovate și menținute prin proiectele ICR din cadrul Accademia di Romania din Roma și Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția. Rudolf Dinu, director al Accademia di Romania din Roma a spus că echipa Accademia di Romania din Roma s-a repoziționat destul de repede, încă de la sfârșitul lunii februarie, începutul lunii martie.
Dorian Branea, directorul ICR New York a explicat că ICR București, alături de reprezentanțele ICR din străinătate, a început o vastă tranziție din spațiul fizic în spațiul online și că strategia ICR New York se bazează pe conținut exclusiv și original, realizat împreună cu parteneri, dar care pot fi văzute numai pe platformele de socializare ale ICR. „Arta împotriva coronavirusului. Artiștii reacționează la pandemie” / ”Art Fights Corona. Artists React to the Pandemic”, este unul dintre proiectele ICR New York în spaţiul virtual menit să exploreze modul în care creativitatea și creația sunt influențate de pandemie.
Maria Floarea Pop, director ICR Madrid, a vorbit despre prezența comunității românești resimțită și în mediul cultural online și despre dorința acesteia de a se reconecta cu țara: ”Prin urmare, una din direcțiile noastre din strategia de comunicare a fost de a prelua o parte din conținutul propus de instituțiile de cultură din România, fie că este vorba despre Festivalul Enescu, piese de teatru sau despre vizite virtuale la muzeele din România.
Valeriu Matei, director al Institutului Cultural Român „Mihai Eminescu” la Chișinău: ”Institutul Cultural Român de la Chișinău și-a concentrat atenția asupra unor cicluri de evenimente. Unul dintre ele este reprezentat de expozițiile realizate de-a lungul timpului transpuse, în acest context, în mediul online. Am început cu Generația Basarabeană a Marii Uniri și ne-am bucurat că Biblioteca Națională a redistribuit-o, fiind astfel preluată de toate bibliotecile din sistemul național.”
Miruna Olteanu, director al Direcției de Comunicare și Promovare din cadrul ICR, a completat că strategia de comunicare în această perioadă a fost propusă și aprobată de conducerea ICR înainte ca în România să se declare Decretul de instaurare a stării de urgență.
Detalii:
ICR