Cea de-a patra ediție a Bucharest International Dance Film Festival s-a încheiat, duminică seară, iar cel mai bun film a fost desemnat
Night Dancing, coproducție Marea Britanie - România, regizată de Barney Cokeliss.
Juriul alcătuit din Helena Jonsdottir (Islanda, coregrafă şi regizoare de film), Gabor Pinter (Ungaria, selecţioner şi director de festival) şi Adrien Ouaki (Franţa, regizor şi coregraf, câştigătorul BIDFF 2017) și publicul au desemnat șase câștigători.
Scurtmetrajul din 2016 al lui Barney Cokeliss, cu o coregrafie semnată de Louise Tanoto, Jacob Ingram-Dodd și Jason Thorpe, este „ca un vis”, potrivit motivației juriului.
Night Dancing a fost premiat cu 1.000 de euro.
Cei trei jurați au acordat o mențiune specială în cadrul competitiției internaționale. Ea a revenit scurtmetrajului
Through the Supermarket in Five Easy Pieces (2017, Finlanda), de Anna-Maria Joakimsdottir-Hutri.
Cu o coregrafie semnată de Maria Saivosalmi și Andrius Katinas, scurtmetrajul a fost premiat „pentru maniera
organică de a îmbina situația dramatică și mișcarea, filmul având o cursivitate aparte, susținută și de un sound design de excepție”.
La categoria „Inovație”, câștigătorul premiului de 500 de euro a fost
Bookanima: Dance (2018, Coreea de Sud), de Shon Kim.
Premiul pentru „Cel mai bun film românesc”, în valoare de 1.000 de euro, oferit de Institutul Cultural Român, a revenit scurtmetrajului
States Uprooted (2018, România – SUA), realizat de regizoarea Ioana Țurcan, care a fost
recompensată cu acest trofeu „pentru cea mai bună punere într-o ecuație cinematografică a unei idei. Filmul său transmite un mesaj clar despre situația în care se află societatea de astăzi”.
Și la această categorie a fost acordată o mențiune specială. Ea a revenit peliculei
Dépaysement (2018, România), de Corina Hinkov, cu o coregrafie semnată de Maria-Luiza Dimulescu și Simona Dabija. „Membrii juriului au văzut un potențial enorm într-o echipă foarte tânără pe care doresc să o încurajeze să dezvolte mai multe proiecte în această formulă”.
De cealaltă parte, Premiul Publicului a fost câștigat de
A Flood Remains (2017, Olanda), de Emma Evelein.
Anul acesta, BIDFF a organizat „Stories in Movement”, un atelier intensiv dedicat dezvoltării filmelor de dans. La finalul atelierului, opt dintre cele zece proiecte participante au fost prezentate în cadrul unei sesiuni de pitching.
Premiul pentru „Cel mai bun pitch” a mers către Eva Urbanova, coregrafă din Slovacia, pentru proiectul „4+1 Dances”. Premiul în valoare de 700 de euro a fost acordat de Institutul Cultural Român.
Detalii:
http://www.bidff.ro/