REVISTĂ ONLINE EDITATĂ DE UNIUNEA CINEAȘTILOR DIN ROMÂNIA

Premiul pentru publicistica 2015 al Asociatiei Criticilor de Film



Campania de imagine TIFF ediția 20


     Transilvania International Film Festival a ajuns la cea de-a 20-a ediție. Campania de imagine marchează această aniversare.
,,Pentru campania video a celei de-a 20-a ediții, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului și să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca. Într-o perioadă în care se practică rescrierea istoriei (nu că filmele istorice n-ar fi făcut asta dintotdeauna) și pentru că orice călătorie în timp predispune la anacronisme, ne-am jucat și noi în spot, imaginând - cu umor și cinefilie - un alt început de festival. Unul din vremuri străvechi, cu daci care mănâncă floricele din kürtőskalács și - ta-dam! - se uită la Dacii lui Sergiu Nicolaescu, proiectat pe misteriosul monolit extraterestru împrumutat din Odiseea spațială a lui Kubrick. E un fel de-a spune că, la urma urmei, și TIFF-ul a apărut ca un alien în Clujul lui 2002”, spune Mihai Chirilov, directorul artistic al festivalului.
     O coproducție Libra Film și Studio Set, spotul oficial TIFF 2021 este scris și regizat de frații Anton și Damian Groves, implicați pentru a opta oară în campania de imagine a festivalului. Filmările au avut loc la situl arheologic Cuptoarele Dacice din Medieșu Aurit, cu sprijinul Muzeului Județean Satu Mare, și în Pădurea Hoia din Cluj. Imaginea spotului editat de Bogdan Orcula poartă semnătura lui Edi Pârvu. Pentru a crea o atmosferă cât mai apropiată de realitatea istorică, producătorul Bogdan Crăciun a colaborat cu Asociațiile Culturale Terra Dacica Aeterna Cluj-Napoca și Omnis Barbaria Baia Mare. Costumele au fost realizate de Anca Miron și Sonia Constantinescu, scenografia îi aparține Ralucăi Ioanovici, iar machiajul a fost realizat de Bianca Boieroiu.

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația Festivalul de Film Transilvania. Ediția a 20-a va avea loc între 23 iulie și 1 august, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță necesare în contextul actual.Cu sprijinul: Ministerul Culturii, Centrul Național al Cinematografiei, Primăriei și Consiliul Local Cluj-Napoca. Prezentat de: Banca Transilvania  Partener principal: Mastercard Mașina oficială: Mercedes-Benz Cafeaua oficială: NESPRESSO Asigurător oficial: Groupama Sponsori: Tenaris Silcotub, LIDL, MOL România, Orange, IQOS, Carlsberg , Regina Maria, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, JTI, Emerson, Farmec, Endpoint Protector by CoSoSys. Parteneri: PMA, Lecom, AX Perpetuum, Promelek XXI, Luna Cleaning, Agressione. Partener logistic: DHL. Recomandat de: Europa FM. Parteneri media: TV5 Monde, Radio România Cultural, Agerpres, Harper's Bazaar, Beau Monde, Cosmopolitan, Femeia, BBC TopGear, Iqads.ro, Urban.ro, Cineuropa, Films in Frame, Sinteza, Observator Cultural, Zile și nopți, Cinemap, Liternet, Aarc.ro, Munteanu. Parteneri media locali: TVR Cluj, EBS Radio, Făclia, Infotrafic, Monitorul de Cluj, Maszol, Radio Cluj, Transilvania Reporter, Transindex, Cluj24. Partener de monitorizare: mediaTRUST
Detalii: facebook
(4.06.2021)


Galerie Foto

Cuvinte cheie: anton groves, damian groves, tiff 2021, transilvania international film festival 2021

Opinii: